torsdag 29 oktober 2009

Twilight - filmen

Då har jag läst tre av fyra Twilight-böcker och idag såg jag även första filmen.

Hmm, hur ska jag säga... Det var egentligen en rätt bra film. Det enda jag faktiskt störde mig på var att han (Edward, vampyren) inte är lika lättsam, småstörd och smått självgod - utan att vara självisk, som han är i boken. Iaf när jag läser den, klart att alla uppfattar en skriven text på olika sätt, men ändå. Sådana lättsamma saker som "Näee, vi kan gå ut i dagsljus, inte om nån ser oss iaf[...]inte utan att orsaka trafikolyckor." Sånna förklaringar tycker jag är väldigt kul. Seriöst och lättsamt på samma gång.

Inte precis nåt Oscars-material, men absolut sevärd.
Så nu väntar jag på att andra filmen "New moon" ska ha premiär, slutet på november hoppas jag.

Och givetvis, jag väntar på att biblioteket ska få hem ett ex. av fjärde boken "Så länge vi båda andas". Får dom inte hem ett ex snart så kommer dom nog tröttna på att jag ringer - ja, iaf dagligen - och frågar ifall de fått hem den. Längtar längtar längtar...

Det är en av fördelarna med att missa hype-tiden med böcker och filmer, man slipper vänta på releasedatum! Jag tycker det är illa nog att vänta på biblioteket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar