onsdag 28 oktober 2009

Twilight-böckerna, ett gift!

Tack Elin för det jävla gift du släppte lös på mig!
De var verkligen sant det som står på böckernas baksida "Varning: Vansinnigt beroendeframkallande!" Dock borde den texten stå med betydligt större bokstäver!

Och nu när de tre böckerna är slut så har inte biblioteket inte nåt ex av fjärde boken hemma heller. Detta trots att jag var på där innan tredje boken var slut (eh... fast den tog slut 2 timmar senare...).

Ja, jag har varit lite frånvarande några dagar: Jag har läst... nej, andats, levt och drömt om Twilight-böckerna, eller, ja, innehållet. Jag har inte ens kunnat äta ordentligt sen i fredagskväll, när jag fick hem dom första tre.

Jag har aldrig upplevt så beroendeframkallande böcker. Aldrig!

Idag är jag tebax i verkligeheten, iaf nån dag till, tills dess att jag får hem fjärde boken.


Författaren är grymt elak. Det är förfärliga böcker, de är hemska. Fast fortfarande bland det mest läsbara jag läst... ja, någonsin? Det verker i hela kroppen när jag läser dom, och inte bara på grund av den sömnbrist och monotomt stillasittande de medför. Utan oxå för att de är så gripande. Det finns säkert nån som inte håller med mig, Det får stå för dem. Detta var bland det bästa jag någonsin läst.

Ja, nu väntar jag på att få läsa fjärde boken, sen väntar filmerna. Ska bli spännande! Framförallt nu för tiden, när de är så grymma på specialeffekter, vilket är en nödvändighet för att göra de här böckerna rättvisa.


Tack Elin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar