tisdag 20 oktober 2009

Böcker, ett sjukt bra tipsfördriv.

Böcker!

Jag läste en bok här om dan, ja, på sant faktiskt. Twelve Sharp av Janet Evanovich (12e boken i hennes serie om prisjägaren Stephanie Plum) närmare bestämt. Hon är himla bra på att komma på skumma karaktärer, det vill jag lova. Många störda filurer i den boken, minst sagt och en massa minst sagt udda händelser. Men jag fick iaf. mersmak av att läsa så jag jagade reda på lite boktips från kompisar. Nu ligger 3 twilight-böcker och väntar på att få komma hem till mig. Det här ska bli spännande.

Men jag tänkte bara tipsa om en bok till alla som inte läst den: Liftarens Guide Till Galaxen!
Utan tvekan den roligaste och bästa bok någonsin. "Liftaren" har det bästa skriva introt jag någonsin läst. Och för er som sett den på film... filmen är baserad på en av de 5 böckerna som finns, så, ja, gillade du filmen? Läs boken! Så gjorde jag.

Och för er som vill ha fantasy - läs Paksenarrion av Elizabeth Moon, eller för all de Eragon av Christoffer Paolini! Båda urbra, på sina egna sett. Eragon är en serie, Paksenarrion är en avslutad triologi.


Nu är det bäst att förbereda sig på morgondagen, det här blir nog bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar