måndag 2 november 2009

Hundklubben, garaget, och böcker

Jag var på hundklubben idag, hade tänkt träna lite, men jag var lite sen och så regnade det en massa så det blev bara en promenad och titta på lite på en valpkurs. Det var iofs nyttigt för Zondas. Att bara vara, att vara lugn gå fint i koppel med hundar runt sig och inte skälla på valparna. Ja, det var rätt nyttigt det med. Men som sagt, det regnade en massa så vi blev inte långvariga.

Sen bar det av till garaget, tur jag har en regnjacka till Zonda, annars hade det varit en mycket blöt hund som kommit in i det tidvis dammiga garaget - med sig hem får man då en dam-grå hund, inte en svart. Zonda gillar garaget, här finns det nästan alltid nån som kan underhålla henne. När man kommer till garaget och släpper henne vid porten så kan hon inte komma in fort nog och när hon väl får varsågod så bär det av med en rivstart! Det är kul i garaget, där händer det ALLTID nåt!


Böcker... ja, jag har lite svårt med böcker. Det är inte det att jag har svårt för själva läsandet, utan att jag lever in mig i en bok (under förutsättning att den är bra) så otroligt mycket. Jag andas, tänker, funderar och t.o.m. drömmer om den boken jag för tillfället läser. Som Twilight-böckerna. Nu har jag ju läst alla. Och jag gillar dom starkt. Fjärde boken var jättebra, man fick ett ordentligt avslut, sånt gillar jag. Gillar man fantasy så rekommenderar jag starkt Twilightböckerna. De var, för mig, så väldigt, fruktansvärt beroendeframkallande! Under tiden jag läste de första tre böckerna så glömde jag alla trivala saker, så som äta, dricka, sova osv... Det var så pass illa att jag fick kraftig yrsel på mornarna och hade svååårt att äta ens om jag försökte tvinga i mig mat. Men nu är jag ingen sån som bantar frivilligt så jag fick upp min aptit igen, lagom till att jag fick hem fjärde boken, så där blev det bara ett kort formsvacka sen, lagom till igår så hade jag fått tebax min aptit ordentligt! Vilket var bra eftersom min underbara sambo lagade porterstek! Mums! Nån mer än jag som drabbas av ätstörningar pga en riktigt bra bok?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar