torsdag 22 oktober 2009

Arbetsförmedlingen och sandbad!

Imorn fredag ska jag till arbetsförmedlingen. Det ska bli trevligt, några timmar att fördriva tiden med. För, ja, nåt annat är det ju inte. En trist fikapaus med nån jag inte känner och som inte har nåt att komma med. Den person jag pratade sist sa att jag akulle skriva in mig i transports a-kassa, hon tom mailade dom och sa att ja skulle skriva in mig. Ja, iaf, när jag väl fick iväg det dära anmälningspappret och fick svar.. ja, då säger transoprt att, nähädu, fail, du borde anmält dig till SEKO istället din looser. Eh, jaha, så går det när man gör som arbetsförmedlingen säger.

Nä, man reder sig bäst själv, helt klart.
__________________________________________


På hundfronten då: Jo, idag har jag varit rätt duktig. Vi var och gick en sväng vid nyarpsstugan sen åkte vi vidare till stranden. Zonda älskar sand! Verkligen älskar. Det fanns även en brant sandsluttning, ca 7 meter hög eller nåt och Zonda rejsade och rejsade, så lycklig så lycklig. En sväng ner i vattnet, en sväng upp i sanden. Lycka. Sen fick hon vackert simma några simtag i sjön oxå, så hon blev av med några kilon sand och sen in i duschen hemma fort så hon inte skulle förbli kall. Men kul hade hon, min galning.
Sen nu ikväll så tvingade jag med killen att gå runt Attarpssjön. Och nöjd är hon, min rumpestump.

Nähä, in i duschen och göra sig i ordning för imorn. Det ska bli såååå kul...

______________________________

Ja just det, appropå böcker!
Nu är det 3 twilight-böcker på väg hem till mig, det ska bli spännande, helt klart! Får återkomma om de uppfyller förväntningarna eller ej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar