måndag 23 november 2009

Twilght - New Moon-filmen!

Ja, då har jag äntligen sett den! Den var över förväntan bra och många gånger bättre än Twilight! Twilight är en rätt seg film där, iaf jag, har svårt att känna nåt för karaktärerna och känslorna kändes nästan döda i Twilght. New Moon var helt tvärt om. Den var så bra att jag faktiskt fällde nåra tårar. Okej, jag är lite blödig av mig, men den var verkligen bra. Jag gillar ju fantasy så att det är varulvar med i denna gör ju inte det hela sämre. Dessutom har animering kommit så långt idag att det är väldigt svårt att se vad som är fejk och inte. Så vargarna var väldigt bra! Gillade dom skarpt!

Visst ja, när jag läste boken (eller alla böckerna) så har jag hela tiden tyckt att Jacob är en himla trevlig vän till Bella, men jag har vetkligen inte kännt nåt för honom mer, som karaktär. Jag hade väldigt svårt att förstå hela den här "Team Edward vs Team Jacob"-grejen som cirkulerar på nätet. Jag har tyckt att det var en sån typisk killkompis som inte kan fatta att hon inte vill mer, att hon bara vill ha honom som killkompis - verkligen vill ha honom som kompis - och att det aldrig kommer bli nåt mer. Men det lyckades de få fram i filmen väldigt bra tyckte jag. Jag tyckte faktiskt synd om Jacob när Bella drar iväg efter Edward. Han blir verkligen sårad och det framgår faktiskt. Filmen gjorde Jacob rättvisa och det tycker jag var oerhört bra!

Nya regissören har gjort ett enorm mycket bättre jobb än den förra och med den nya betydligt mer tilltagna budgeten så har de haft en mycket större möjlighet att göra nåt av det. Bra jobbat Chris Weitz!

Detta är en film jag kommer se många gånger till.

Yes, I am a Twilight-addict!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar