måndag 23 november 2009

Träning på hundklubben!

Idag var jag på hundklubben och tränade lite med Zonda. Måndagar betyder bla skotträning men även att hon ska lära sig "att uppföra sig" någorlunda i den miljön. Att inte skälla på alla hundar mm. Hon var i sitt bus-esse idag! Skällde och levde jävulen, men det kan ju alltid vara värre. Och idag får jag verkligen skylla mig själv! Var inne i stan idag och eftersom min tös inte kan vara själv hema utan att störa grannarna och trasha lägenheten så då fick hon vackert ligga i sin bur i bilen medans jag gjorde mina ären. DET har hon iaf blivit bättre på! Hon skäller visserligen när jag går, men enda gången som hon faktiskt skällt när jag kommitr tebax de senare veckorna så har det varit för att det satt en hund i bilen bredvid, som oxå skällde. Inte bra, men mycket bättre än förut i alla fall!

Jag brukar träfa 2 tjejer och deras hundar (en schäfer, en pincher, båda hannar) på BK och eftersom vi alla tre har hundar i samma ålder (idag 9-10 månaders slynglar) så brukar vi hållas i ena hörnet medans det skjuts och så, så att "proffsen" får lite mer spelrum...
Idag regnade det på oss. Zonda suger åt sig vatten som en disktrasa. Så, för att göra det hela ännu bättre så, när de flesta gått in och vi var ensamma kvar så skulle den ena tjejen åka, så vi passade på att släppa Zonda och den andra tjejens Schäferhanne. Och som de lekte! Zonda var SÅÅÅ lycklig! En anna hund som klarade av henne, som förstod att hon bara vill rejsa och busa väldigt intensivt, att hon inte alls menar illa utan att hon bara inte kan hjälpa sig när benen springer iväg med henne! Dom hade så kul båda två och efteråt såg det ut som om åtminstonde Zonda hade badat i Vättern. Haha, underbara tokar. Detta ska vi göra om, på onsdag redan faktiskt! Igen Igen Igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar