onsdag 13 juni 2012

Bloggen får nytt utseende!

Ja, eftersom jag uppdaterar min blogg ungefär en gång i halvårets så är det la dags . Nytt å fräscht utseende fick den iaf, jag gillart, alltså blev det bra :)

Jag har kommit igång på allvar med lydnadsträningen. Har börjat träna lite annorlunda än förut och det funkar toppen med Zonda. Vi gillar inte att ha tråkigt på träningar, alltså har jag slutat träna och ha tråkigt. Man kan göra rätt, vara petnoga OCH ha kul. Så det gör vi nu. Framförallt har kul. Det är viktigare än allt annat. Jag vill inte få en enda lydnadsmerit på Zonda om det inte har varit KUL. Det var ju därför jag började träna lydnad, för att det var kul, för oss båda. ..note to self: glöm inte att ha kul.

Sen funderade jag på att åka till JBK och vara med på träningstävlingen som är ikväll... men så kom Vättern och landade på mig i ett enda BLASK. Allt blev dygnsurt. Och ösregn vette tusan om jag är så sugen på. Men nu skiner solen igen så vi får la se om den varar. Jag har blivit blöt så det räcker ett tag nu, både i helgen, före och efter...


I helgen bär det av västerut, bilen kommer med posten och jag ska snika mig förbi XXL och leta efter ett par  "friluftsbyxor". Jag vill ha ett par som sitter snyggt, är sköna och är något mer tåliga än dom jag har nu. Kommer bli en bra helg, det är jag övertygad om. Nej, det blir inget Gatebil för oss, det blev en ny bil istället. Får man välja så är valet inte svårt.

Nu ska vi se vad kvällen bjuder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar