onsdag 18 augusti 2010

Betällt laptop... varför blir det inte som jag vill för!?

Hej, det var ett bra tag sedan jag skrev, en hel sommar har gått. Den har varit helt ok. Inte minst det faktum att jag nu kommit in på en KY/YH-utbildning, Produktutveckling med möbeldesign.
Toppen! Till det behövde jag visst en laptop att köra CAD på, kul - det betyder nämligen en SLÄPbar dator, inte en bärbar. Anywho, till slut blev det en MSI gx740! Toppendator, prisvärd som fan och till på köpet riktigt snygg!

Idag fick jag den. Sugen som fan åker jag iväg till Ica för att hämta ut den.
Hemma med laptopen - MIN laptop! Lycka! Den är MIN!
Packar upp den, och sätter i batteriet... och inser att va faaan!

Det batteriet som var medskickat var inte samma som på bilderna på datorn! Hur fan ska jag veta vad jag beställer om inte bilderna stämmer överens?
Det är nämligen så att batteriet sticker ut två cm bakom laptopen.

Ungefär här sjönk mitt humör igen. Vad nu? Återköp? Nytt batteri?
Det medföljer en väska till laptopen - och den går inte ner där med batteriet i datorn. Vad i hela? Vad pysslar folk med?


Ringer iaf till företaget jag köpt den hos och där berättar en kille att jo visst, det medföljer ett annat batteri, ett med längre batteritid. Men va tusan... jag ska släpa datorn fram och tillbaka till skolan i två år, jag kan inte ha en dator som är SÅ otymplig (den är otymplig redan innan). Visst, batteriet är bättre - men tar på tok för stor plats. Hade jag vetat det hade jag ju köpt en annan dator!

Men de skulle försöka fixa ett annat batteri (visserligen ett sämre, men det passar ju datorn iaf). På nåt sätt, via sin ena butik. Så än så länge så sköter sig serviceavd. Dock skulle jag bli uppringd av dom på eftermiddagen, vilket ju inte har hänt än, nu 15.30.


Varför ska det inte få gå smidigt för mig oxå nån gång? Varför får inte jag lyckas för?
Jag vill ha igång min dator nu! Det var ju lixom därför jag köpte den, för att använda den!

Nu ligger den där på bänken, min fina laptop. Och det är inte ens nån idé att jag startar den, för i värsta fall blir det ju återköp på det här. Nåt jag inte är så sugen på, då jag i övrigt verkligen gillar den!

Nu väntar jag på att service ska ringa och säga att de har ett batteri till mig... väntar väntar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar