söndag 27 mars 2016

En superstar har flyttat in!

Välkommen The Look Firework Huayra!



Huayra - Det uttalas som Hajja, fast med R - Hajj-ra, eller om man vill det, med ett mer amerikanskt R, Alltså Hajj-rah. Bäst att förtydliga detta, för det är hittills ingen som gissat rätt utan förklaring, hehe. Huayra har vi tagit från en supersportbil, märket Pagani. Förra modellen hette Pagani Zonda R och efterföljaren heter alltså Pagani Huayra!
Mycket passande, tycker vi, jag och hussen i familjen. :D

Huayra, en Borer Collie, är en livsglad tjej som föddes på nyårsafton 2015 hos kennel The Look efter mamma My true friend Gucci (Arabella) och pappa Come by Walle (Walle). Huayra är en cool och härlig liten buse som tycker att det allra mesta är kul. Om nån situation blir mycket eller lite jobbig så sätter hon sig helt sonika på rumpan och studerar, tar in och funderar. Vi har, pga slumpen, testat hur hon fungerar på skott och ena gången tittade hon dit ljudet kom ifrån, men var mer sugen det det godisregn jag erbjöd då. Andra gången så var skottet på lite längre håll och då kunde hon inte bry sig mindre!

Hon är i skrivande stund 12 veckor och 3 dagar, på fotona är hon 11v. Hon är en superfrän liten skit och jag kunde inte vara mer nöjd med henne! Att det skulle vara så här enkelt att ha valp trodde jag aldrig heller att det skulle vara. Om hon biter på nåt förbjudet så erbjuder man något tillåtet istället och då bara köper hon det! Över huvud taget så är hon så lättstyrd till vad som är tillåtet istället för vad som inte är det. Det hände ju inte när Zonda var liten! Zonda tyckte f.ö. att hon var störst bäst och vackrast redan som 9 veckors valp. ...där är dom nog inte helt oense, då Huayra oxå verkar tycka att Zonda är bäst i världen.
Hon är min lilla superstar! 



Tanken och förhoppningen är att tävla Brukssök seriöst med Huayra, men även Tävlingslydnad. Vi har såklart även tänkt testa Vallning, men vart det bär oss det tar jag som det kommer. Kanske blir det en kul grej att göra några gånger i månaden. Kanske slutar jag med allt annat och bara satsar på vallning, det får tiden utvisa. Men min lilla superstar, det är hon!


Zonda försöker hävda att hon tycker att det är jobbigt att ha fått en lillasyster, men egentligen älskar hon att få vara någons största idol!


Min supersöta superstar!
Inte bara snabblärd och cool, utan även väldigt snäll!


Huayra/Hajjra
Härja
HurraHurra
Hua-ohyra
Älskat litet barn har många namn!


 




Lillasyrran, jag ska lära dig allt jag kan!


1 kommentar: