måndag 17 februari 2014

Bildbomb: Grattis Zonda 5år! Och blandat från senast!

Det har hänt en hel del sen senast! Min älskade Zonda har hunnit fylla hela FEM ÅR! Vilka år det har varit sen då! :D
Hon fick för första gången en födelsedagstårta! Vi brukar inte vara så "larviga" men fyller man fem så gör man!



Tårtan innehöll: Leverpastej, Färskfoder, Mjukost, Dentastix och OSTBÅGAR!


Den var så himla god, så Zonda kunde inte ens bestämma sig för vart hon skulle börja (det brukar aldrig va ett problem!). Hon dregglade ner hela tårtan innan hon högg tag i, och svalde, ena dendastixbiten. Haha!






Vi har skaffat en GoPro kamera! Den knöts snabbt fast på Zondas ena sele och testades! Här kan ni se första testet i SKOGEN!



Vi har även hunnit en sväng på Rally Sweden i de djupa värmlandsskogarna! Blött, dåligt arrangerat och så... men ja, det är ändå gött med rally!






Så här ser Zonda ut när hon är på Rally! Dubbla overaller och ett tjockt teddytäcke över när  vi ska va stilla.


SÖK - inte en så glamorös sport! Vissa gånger undrar man vad man pysslar med när man ger sig ut. Till exempel i lördags, när det först regnade - sen snöblandat - sen HAGEL! sen regn igen... jomesåatte...



Man får hänga väldigt mycket på tork efter ett sånt pass...



Zonda har även hunnit få en ny frisyr! Från Fluff till SportPumi! Härligt!








Eller vad säger ni? Ska det vara fluff eller sportmodell på dom?


2 kommentarer:

  1. Tusen tack för din kommentar, den värmde! <3

    Coolt att sätta kameran på hunden! Vi testade också det på våra men vi har inte fått den att sitta stabilt, man blev änna åksjuk när man tittade på filmen som vi fick och den halkade ner stup i kvarten. Hur fick du den att sitta så stabilt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Än så länge är det fortfarande på teststadium. Men på filmen så är det fästet till en hjälmsele (med alla remmar kvar, ihopvikta) som är fastknutet (med paketsnöre, för det var vad jag hittade, hehe) i hennes ena sele. Selen är en sån här: http://www.mrkoppel.se/shop/product/cykelselesparsele-storlek-1-4?tm=produkter/selar-harness och fästet sitter fastknutet precis i nacken.
      Dock är hjälmsele med fäste lånad, då jag ska försöka få ihop något med våra grejer nu när de kommit hem. Kan inte vänta att pröva det i söket en bra dag (fast det kommer jag inte lägga ut några filmer på nätet på, utan bara för min egen skull. Figgarna ska kunna känna sig lugna med att sånt inte sprids). :)
      Jag har fått frågan förut, så jag får ta å blogga om det när jag kommit på nån/några hyfsade lösningar :)

      Ös på bruden!

      Radera