söndag 13 januari 2013

Hänt mycket nu, lite för mycket

Hänt rätt mycket detta nya år. Lite för mycket nästan.
Åkte på nåt influensaliknande, fick va hemma från jobbet nåra dar. Det sög. Dels för att jag ju inte kan göra det jag är anställd för att göra: jobba. Dels gör att man inte tjänar lika mycket pengar på att va hemma. Och dels för att jag blir så himla rastlös av att va hemma. För självklart var jag pigg i huvudet nog att bli rastlös, men för slut i kroppen för att göra nåt. Så tillslut orkade ja inte va sjuk längre.

När influensan väl gav sig så fick ja ont.
När det väl gav sig klantade jag mig och klämde tummen ordentligt. Bra där! Men nu är tummen röntgad och den gör bara ont som fan och är blå, det var inga sprickor iaf. Alltid nåt.

Just ja, detta har gjort att min å Zondas träning har blivit lidande. Fan. Det är ju tävling snart och jag kan inte ens kampa för att tummen gör så ont. Men ja ska likt förbannat träna med henne idag! Och tigga nån av mina vänner att klippa hennes klor, för det kan ja inte med denna tumme. För så klart var det höger tumme, högerhänt som ja är.

Visst fan, tävlingen är på fredag och däremellan ska ja hinna fylla 25 för andra gången i mitt liv. Men det känns inte lika viktigt som tävlingen. Prioriteringar liksom.

Var en sväng på A6 och fikade med Micke. Väldigt mysigt trots att vi båda var rätt trötta. Ja försökte hitta nåt att köpa, skulle vilja ha nån tröja eller linne. Men jag hittar inte mycket som inte är varken glittrigt eller slappt, så det blev inget den här gången heller. Hittade dock ett par rätt okej högklackade stövlar som faktiskt satt åt runt mina rätt klena vader, men de var ju så klart fodrade, och det vill jag inte ha. Så dom pengarna blir att lägga på en till tävling med Zonda istället.



Fick lite böcker i julklapp oxå. Ännu en bok i serien om Bountyhuntern Stephanie Plum av Janet Evanovich. Riktigt bra, riktigt kul!
Och sen fick jag triologin Hungerspelen. Har inte hunnit läsa så långt än, men hittills är den mycket bättre än vad jag trodde den skulle vara. Jag har inte velat se filmen för att det har kännts som en så rå, hemsk och synisk historia. Och även om den är det, så är den väldigt bra skriven (och hyffsat bra översatt), så det är svårt att lägga ifrån sig den. Nu ska jag gå å läsa mer, längtar redan. Sen blir det hundträning!

4 kommentarer:

  1. Vadå för tävling? :)

    Malin & prins Harry

    SvaraRadera
  2. Malin - Det är Rilo Cup i Klemenstorp på fredag :)

    SvaraRadera
  3. Stort grattis till eran finfina prestation på tävlingen :)

    SvaraRadera