söndag 16 september 2012

Lugna gatan

Vi var ju med på en inofficiell tävling (Augustikannan) i lydnadsklass ett för ett tag sen, det gick rätt bra, Zonda vann med sina 190p (av 200). Vi nollade ingenting och hon fick flera tior, den vi är mest stolt över är ju så klart tian vi fick på linförigheten. Zonda var awsome, helt underbar och gjorde sin del asbra! Jag gjorde en å annan miss som drog ner poängen lite, å så var det en miss mellan mig och tävlingsledaren, men det få man ta. Det var så nära perfekt vi kommer :)

Men så började lilla busan löpa strax efter så nån officiell tävling lär det inte bli förrän i december.
Nu har vi haft lugnt här hemma ett tag. Micke är förkyld som få, jag blev oxå förkyld som satan strax efter honom. Vi orkar inte många knop här hemma. Och Zonda har som sagt börjat löpa, så hon vill bara gosa gosa gosa.
Problemet med henne är att det tar så lång tid efter löpet innan hon kommer igång igen. Hon är en soffpotatis sååå länge. Jag vet att det går att avhjälpa med mindre mat och massvis med motion, och som det är nu så orkar jag inte det alls.
Jag har en liten plan att skaffa nåt till cyckeln, typ en expanderlina å lite till, och lära henne dra. Men jag är så kass på det där med cyckel... aja, får jag bara till det praktiska så borde det gå att lösa. Och då måste jag orka. Jag tror hon skulle gilla att dra.

Men just nu tänker jag återgå till lugna gatan. :)

1 kommentar:

  1. kul att upptäcka eran hemsida! Är säker på att det kommer att gå bra för i Lydnadsträsket, ni tränar & är duktiga.

    Fia & Siri

    SvaraRadera